Ένας αριθμός, Α.Τσέχωφ-Φύλλο εργασίας

Ένας αριθμός, Α.Τσέχωφ-Φύλλο εργασίας

Δραστηριότητες
  1. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.scribd.com/doc/252254558/Untitled?secret_password=qzu0ZKOKWYhOKmQ77wiY#from_embed μπορούμε να διαβάσουμε και άλλα διηγήματα του Τσέχωφ. Επιλέγουμε τα διηγήματα Ψυχούλα και Αίσιο τέλος. Θυμόμαστε και το διήγημα Ο Βάνκας από το βιβλίο της νεοελληνικής λογοτεχνίας της Α΄ Γυμνασίου. Ποιες πληροφορίες μπορούμε να αντλήσουμε για τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούσαν στη Ρωσία του 19ου αώνα και για τη θέση της γυναίκας εκείνη την εποχή; Συγκεντρώνουμε επίσης τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του διηγήματος.
  2.  Ποια είναι τα θεματικά κέντρα του διηγήματος και πώς σχετίζεται ο τίτλος με το περιεχόμενο του διηγήματος; 
  3. Να βρείτε τους αφηγηματικούς τρόπους του διηγήματος και να γράψετε μία παράγραφο για τον βασικό αφηγηματικό τρόπο, αιτιολογώντας την επιλογή του Τσέχωφ.
  4. Να παρουσιάσετε τις προσωπικότητες της Ιουλίας και του εργοδότη, δίνοντας έμφαση στις ψυχικές τους διακυμάνσεις.
  5.   Στις σελίδες https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CF%89%CE%BD%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%B1_%CE%9A%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CE%B2%CE%B1  και http://news247.gr/eidiseis/koinonia/to-sygklonistiko-vinteo-me-thn-kwnstantina-kouneva-poy-prepei-na-deis.4389367.html διαβάστε τις πληροφορίες για την Κωνσταντίνα Κούνεβα και παρακολουθήστε το βίντεο. Να συγκρίνετε τη στάση της Κ.Κούνεβα με τη στάση της Ιουλίας. Ποιες διαφορές μπορείτε να εντοπίσετε ανάμεσα στις δύο γυναίκες; 
  6.  Να δώσετε ένα διαφορετικό τέλος στο διήγημα.
  7. Να γράψετε έναν διάλογο ανάμεσα σε μια γυναίκα εργαζόμενη και σε έναν εργοδότη που εκτυλίσσεται στη σύγχρονη εποχή, δίνοντας έμφαση στην εκμετάλλευση των εργαζομένων και στην παραβίαση των δικαιωμάτων τους.
  8.  Γράψτε ξανά το διήγημα του Τσέχωφ από την οπτική γωνία των μαθητών της κυρίας Ιουλίας που παρακολουθούν τη συζήτηση ανάμεσα στον πατέρα τους και τη δασκάλα τους.
  9.  Διαβάστε το ποίημα του Μπρεχτ, Η απόφαση. Πώς μπορούμε να αλλάξουμε τον κόσμο, σύμφωνα με τους Τσέχωφ και Μπρεχτ;

    Μπέρτολντ Μπρεχτ, «Η απόφαση»

    Χρειάζονται πολλά, τον κόσμο για ν' αλλάξεις:
    οργή κι επιμονή. Γνώση κ' αγανάκτηση.
    Γρήγορη απόφαση, στόχαση βαθιά
    ψυχρή υπομονή, κι ατέλειωτη καρτερία.
    Κατανόηση της λεπτομέρειας και κατανόηση του συνόλου.
    Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς
    την πραγματικότητα ν' αλλάξουμε.
    Aπό το θεατρικό έργο Η απόφαση (1930)
    [πηγή: Μπ. Μπρεχτ, Ποιήματα, μτφρ. Μάριος Πλωρίτης, Θεμέλιο, Αθήνα 1978, σ. 36]
  10. Παρακολουθήστε το βίντεο για το δικαίωμα της εργασίας και γράψτε ένα κείμενο για τους τρόπους με τους οποίους ένας εργαζόμενος μπορεί να διεκδικήσει τα δικαιώματα του στη σύγχρονη εποχή.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή