Όταν η συνάντηση Αχιλλέα-Θέτιδας εμπνέει τους μαθητές


Όταν η συνάντηση Αχιλλέα-Θέτιδας εμπνέει τους μαθητές του Β1 για εργασίες δημιουργικής γραφής και εικαστικές δημιουργίες.
Πηλέα,

Ως μητέρα του παιδιού σου, έχω την υποχρέωση να σε ενημερώνω γι’ αυτόν. Αν τα νέα έχουν διαρρεύσει ως εσένα, θα ξέρεις ότι ο Αχιλλέας μάχεται κατά των Τρώων εδώ και εννιά χρόνια. Ως αποτέλεσμα της άριστης πολεμικής του γνώσης, οι Αχαιοί έχουν πάρει πολλές νίκες και πολλά λάφυρα. Βέβαια, παρά τη δίκαια μοιρασιά  αυτών, ο Αγαμέμνονας, με αφορμή την παράδοση της Χρυσηίδας, του βραβείου του, πήρε τη Βρισηίδα, το λάφυρο του  υιού σου.  Αυτός θέλοντας να εκδικηθεί τον Ατρείδη, μου ζήτησε μια χάρη. Γι’ αυτό και εγώ, θα επισκεφτώ τα δώματα του Δία να ζητήσω να βοηθήσει τον γιο μας. Για να ολοκληρώσω, το γράμμα αυτό είναι καθαρά για να έχεις γνώση των γεγονότων και όχι προσπάθεια βελτίωσης της σχέσης μας.

Η Θέτιδα

Κ.Γ.

Βασιλιά Πηλέα της Φθίας,

Θα ήθελα να ξέρεις πως δε σου γράφω από θέλημα δικό μου αλλά από ανάγκη. Ο γιος σου που στη μακρινή Τροία είναι τώρα προσπαθώντας να ρίξει τα τείχη της πόλης του Πριάμου,  χρειάζεται εσένα αλλά και τον στρατός σου γιατί ο αρχιστράτηγος Αγαμέμνων πρόσβαλε την τιμή του και με την εξουσία που κατέχει ακόμα, δεν μπορεί να του εναντιωθεί. Γι’ αυτό βοήθησε τον αλλά όχι επειδή στο ζητάω εγώ , η θεϊκή Θέτιδα αλλά για να λυτρωθείς από το λάθος σου, όταν με έδιωξες αλλά και για να βοηθήσεις τον γιο σου.

Η Θέτιδα

Α.Χ.

Σεβαστέ Πηλέα,

Θέλω με αυτό το γράμμα να σε ενημερώσω για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο γιος σου και το πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Ο αρχιστράτηγος της εκστρατείας εναντίον των Τρώων, ο Αγαμέμνων, αδίκησε και υποβάθμισε τον Αχιλλέα. Παρ΄όλο που ο Αχιλλέας ορμά πρώτος στη μάχη με γενναιότητα και θα έπρεπε να πάρει τα περισσότερα λάφυρα, αφού είναι ο καλύτερος πολεμιστής, ο Αγαμέμνονας του αφαιρεί τα δώρα που κέρδισε με την αξία του. Ο αρχιστράτηγος θεωρεί ότι είναι πρέπον, αφού στερήθηκε αυτός κάποιο λάφυρο του, πρέπει ο Αχιλλέας να του δώσει τη Βρισηίδα που αποτελεί βραβείογι’ αυτόν και τον  τιμάει. Σαν πολεμιστής και σαν πατέρας πρέπει να κατανοήσεις το πρόβλημα του γιου σου γιατί είναι σημαντικό γι’ αυτόν το θέμα της τιμής αλλά και όλους τους πολεμιστές. Γι’αυτό λοιπόν, σε συμβουλεύω να στείλεις αγγελιοφόρους από τη Φθία και να πάνε να μιλήσουν στον Αγαμέμνονα και να διεκδικήσουν τη Βρισηίδα εκ μέρους σου.

Η Θέτιδα

Μ.Ζ.

Πηλέα,

Το γράμμα αυτό στο γράφω εγώ η Θέτιδα για να σε ενημερώσω για τα προβλήματα του γιου σου, του Αχιλλέα. Αρχικά, ο Αγαμέμνονας πήρε ως γέρας τη Χρυσηίδα, κόρη του γέροντα Χρύση, ιερέα του Απόλλωνα. Όμως, αναγκάστηκε να την επιστρέψει γιατί ο αργυρότοξος Φοίβος έριξε λοιμό, στο στρατόπεδο των Αχαιών. Μετά, ο Ατρείδης Αγαμέμνων απείλησε ότι θα πάρει το γέρας του Αχιλλέα, τη Βρισηίδα. Τελικά ο Αχιλλέας αποφάσισε να αποσυρθεί από τον πόλεμο. Γι’ αυτό αν μπορείς και επιθυμείς, να έρθεις στο στρατόπεδο των Αχαιών στην Τροία για να βοηθήσεις τον λυπημένο τώρα γιο σου.

Η Θέτιδα

Π.Σ.

Άκουσε με, ένδοξε Πηλέα, σου γράφω για να σου μεταφέρω τα μαντάτα. Ο γιος μας, ο Πηλείδης βρίσκεται σε συνεχή σύγχυση και εκνευρισμό. Ο λόγος είναι τα καμώματα του αρχιστράτηγου των Αχαιών Ατρείδη που συνεχώς εξοργίζει και χαρακτηρίζει τον γιο μας με υβριστικούς χαρακτηρισμούς ειρωνευόμενος και προσβάλλοντας την τιμή του. Η κατάσταση αυτή όσο πάει και χειροτερεύει και ο Πηλείδης δεν μπορεί να υπακούει συνεχώς στα θελήματα του μέθυσου Ατρείδη. Δεν μπορώ να πω πως δεν είναι ένας γενναίος αρχιστράτηγος  αλλά πλέον ο υιός μας μας έχει ανάγκη όπως έχει ανάγκη και τη βοήθεια των θεών. Εγώ η ίδια τον είδα δακρυσμένο και θλιμμένο να μου λέει τα παράπονα του. Γι’ αυτό και εγώ θα αναλάβω τα καθήκοντα μου, γιατί εκτός από μία θεότητα είμαι και μάνα και ξέρω πως πρέπει να συμπαρασταθώ στο παιδί μου και το καμάρι μου, που μου κατέβασε το κεφάλι κάτω. Και γι’ αυτό θα πρέπει να κάνεις και εσύ το ίδιο.

Η Θέτιδα 
Β.Θ. 




Ζωγραφιές: Β.Γ., Μ.Γ., Γ.Κ., Ν.Α.,B.Π., N.A.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή