Δειγματική διδασκαλία φιλολόγων

 Την Τετάρτη 24/01/2024 πραγματοποιήθηκε στο 6ο Γυμνάσιο Καβάλας δειγματική διδασκαλία στο  μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Τη διδασκαλία, η οποία διοργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε από τη φιλόλογο του σχολείου Αλεξάνδρα Γερακίνη στο τμήμα Γ2, παρακολούθησαν οι φιλόλογοι του σχολείου καθώς και οι σχολικοί σύμβουλοι Μαρία Ζωγραφάκη και Μελίνα Ευθυμιάδου, τις οποίες ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους.


Στόχοι της δειγματικής διδασκαλίας

Επιδιώχθηκε οι μαθητές και οι μαθήτριες να:

  1. προβληματιστούν γύρω από το θέμα του ρατσισμού
  2. να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  3. να εκφράσουν προφορικό και γραπτό λόγο με αφορμή μια ταινία μικρού μήκους
  4. να συνεργαστούν στο πλαίσιο της ομάδας
  5. να έχουν μία πρώτη επαφή με πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης

Το πλαίσιο της δειγματικής διδασκαλίας

  1. Η δειγματική διδασκαλία ήταν το τρίτο δίωρο διδασκαλίας στην τρίτη ενότητα. Στο πρώτο δίωρο οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με το θέμα του ρατσισμού (ορισμός, αίτια, μορφές). Παρακολούθησαν επίσης την ταινία Ο Λαθρεπιβάτης /Ο μαύρος επιβάτης και  ανατέθηκε η εξής ατομική εργασία: Ποιος είναι ο πραγματικός λαθρεπιβάτης στην ταινία; Πώς νιώσατε στη σκηνή που ο νεαρός τρώει το εισιτήριο της γυναίκας; Η γυναίκα τιμωρείται άδικα. Γιατί δεν την υπερασπίζεται κανένας επιβάτης; Πώς κρίνετε το τέλος της ταινίας; Είναι ένα happy end; Γιατί ναι/όχι; Πώς θα αντιδρούσατε εσείς σε περίπτωση που γινόσαστε μάρτυρες ενός περιστατικού ρατσισμού ανάλογο με αυτό που παρακολουθήσατε στην ταινία;
  2. Στο δεύτερο δίωρο διαβάστηκαν ενδεικτικές απαντήσεις των μαθητών/μαθητριών και ακολούθησε συζήτηση. Στη συνέχεια, δόθηκε στους μαθητές/στις μαθήτριες φύλλο εργασίας με κείμενο από την εφημερίδα Καθημερινή. Οι μαθητές και οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με τις δραστηριότητες του  φύλλου εργασίας και ανατέθηκε η εξής ατομική ή και ομαδική εργασία: Υποθέστε ότι σας δίνεται η δυνατότητα να πάρετε συνέντευξη από κάποια/κάποιον που αντιμετώπισε ρατσιστική συμπεριφορά. Τι θα θέλατε να ρωτήσετε και τι θα σας απαντούσε; Γράψτε τον υποθετικό διάλογο, εστιάζοντας στις αιτίες και στις συνέπειες αυτής της συμπεριφοράς. Μπορείτε να αξιοποιήσετε την πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης https://beta.character.ai/  και να δημιουργήστε μία φανταστική συνομιλία. Π.χ. μπορείτε να συνομιλήσετε με τον Giannis Antetokoumpo ή Giannis. Όσον αφορά την προτεινόμενη πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης, η εκπαιδευτικός  περιηγήθηκε στην πλατφόρμα με τους μαθητές και τις μαθήτριες και έδωσε τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
  3. Στο τρίτο δίωρο, κατά τη διάρκεια της δειγματικής, αφού παρουσιάστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες εργασίες και έγινε συζήτηση για την πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης και τον τρόπο εργασίας των μαθητών και μαθητριών, ακολούθησε προβολή της ταινίας Β΄ τάξη που είναι διαθέσιμη στο Cinedu. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες εργάστηκαν με tablets σε μικρές ομάδες με δραστηριότητες που ήταν αναρτημένες στην πλατφόρμα https://nearpod.com/  που επιτρέπει τη δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων. Στο τέλος, ως ατομική εργασία για το επόμενο μάθημα οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν να βελτιώσουν/να διορθώσουν ένα κείμενο(με αφορμή την ταινία) που δημιουργήθηκε με την βοήθεια της πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης https://chat.openai.com/ ,αφού έγινε πρώτα σχετική συζήτηση στην τάξη.

Θερμές ευχαριστίες στη διεύθυνση του σχολείου για την αμέριστη ενθάρρυνση και συμπαράσταση και στους μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Γ2 για την υποδειγματική συμπεριφορά τους, την άψογη συνεργασία τους και τη θετική τους διάθεση!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ