ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ

Η δεύτερη θεματική ενότητα με την οποία θ' ασχοληθούμε στη Λογοτεχνία της Γ Γυμνασίου έχει τίτλο "Άτομο και κοινωνία". Αφού ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητες της προαναγνωστικής φάσης θα χωριστούμε σ 5 ομάδες και η κάθε ομάδα θ' ασχοληθεί με κείμενα(πεζά) του ίδιου συγγραφέα. Έτσι η πρώτη ομάδα θα μελετήσει διηγήματα του Α.Σαμαράκη(αυτό που υπάρχει στο σχολικό εγχειρίδιο της Γ Γυμνασίου αλλά και "Το ποτάμι" που ανήκει στην ίδια συλλογή διηγημάτων: "Ζητείται ελπίς").

Δραστηριότητες της ομάδας.
  1. Συμβουλευτείτε τις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις:  http://www.unicef.gr/samarkis.php, http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CF%84%CF%8E%CE%BD%CE%B7%CF%82_%CE%A3%CE%B1%CE%BC%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82,http://www.peri-grafis.com/ergo.php?id=1311, http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=0000073757&tsz=0&autostart=0 και γράψτε ένα κείμενο  για τα γεγονότα που έζησε ο συγγραφέας  τα οποία επηρεάζουν τα κείμενα που γράφει και τα θέματα που επιλέγει.
  2. Να εντοπίσετε και να καταγράψετε τα κοινωνικά προβλήματα που παρουσιάζονται στα διηγήματα του Α.Σαμαράκη και να τα συνδέσετε με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής. Συμβουλευτείτε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις  http://www.fhw.gr/chronos/15/gr/index.html και http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C105/65/527,1872/unit=414.
  3.  Να περιγράψετε και να σχολιάσετε την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ήρωες στα δύο διηγήματα και τον τρόπο με τον οποίο επηρεάζονται από τα κοινωνικά προβλήματα της εποχής και τις ιστορικές συνθήκες. Παρακολουθήστε το βίντεο στην ακόλουθη ηλεκτρονική διεύθυνση: http://vimeo.com/37817392.
  4. Στηριζόμενοι στα δύο διηγήματα του Α.Σαμαράκη να καταγράψετε τα συναισθήματα των ανθρώπων στη δεκαετία του 1950 και να τα συσχετίσετε με τα συναισθήματα των ανθρώπων στη σημερινή εποχή.
  5. Η αναζήτηση της ελπίδας ήταν κυρίαρχο αίτημα των ανθρώπων της δεκαετίας του 1950. Στηριζόμενοι στα διηγήματα του Α.Σαμαράκη να γράψετε ένα κείμενο για την εκπλήρωση ή τη διάψευση της ελπίδας των ανθρώπων.
  6. Εντοπίστε στο κείμενο του σχολικού εγχειριδίου τα θέματα των εφημερίδων της δεκαετίας του 1950. Ανατρέξτε στις σελίδες των σημερινών εφημερίδων και κάνετε μια σύγκριση.Καταγράψτε ομοιότητες και διαφορές.Συμβουλευτείτε τις ακόλουθες ηλεκτρονικές διευθύνσεις: http://www.tanea.gr/, http://www.tovima.gr/, http://www.kathimerini.gr/, http://www.protothema.gr/, http://www.e-typos.com/.
  7. Να γράψετε τη γνώμη σας για το τέλος του διηγήματος του σχολικού εγχειριδίου. Είναι απαισιόδοξο ή αφήνει κάποια χαραμάδα ελπίδας; Να δώσετε ένα διαφορετικό τέλος στο διήγημα "Το ποτάμι".
  8. Να δημιουργήσετε ένα λογισμικό παρουσίασης για το διήγημα που συμπεριλαμβάνεται στο σχολικό σας εγχειρίδιο που θα περιέχει τα εξής στοιχεία: πότε γράφτηκε, σε ποια γεγονότα αναφέρεται, ποια είναι τα γεγονότα της εποχής του συγγραφέα, είναι επίκαιρο: ναι ή όχι και γιατί. Να εμπλουτίσετε την παρουσίαση σας με φωτογραφικό υλικό που μπορείτε να αναζητήσετε στις εξής ηλεκτρονικές διευθύνσεις: http://www.fotoart.gr/gallery/index.htm, http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1:%CE%88%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B5%CF%82_%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%AC%CF%86%CE%BF%CE%B9, http://www.dpgr.gr/forum/index.php?board=118.0, και καλλιτεχνικό υλικό που μπορείτε να αναζητήσετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.googleartproject.com/. Να επενδύσετε την παρουσίαση σας μ' ένα μουσικό κομμάτι που θα αναζητήσετε στο διαδίκτυο.
  9. Στηριζόμενοι στα δύο διηγήματα του Α.Σαμαράκη να καταγράψετε τα χαρακτηριστικά του διηγήματος. Συμβουλευτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση: http://digitalschool.minedu.gov.gr/modules/document/document.php?course=DSGL-A111&openDir=/4e5b63b5pt3d/4e9c5b7dfwj6.
  10. Να σχολιάσετε τη γλώσσα του διηγήματος του σχολικού εγχειριδίου.Να βρείτε τις φράσεις της καθαρεύουσας που χρησιμοποιούνται και να εξηγήσετε τη λειτουργία τους.

    Σχόλια

    Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

    ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

    Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή

    Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ