Eπαναληπτικές ερωτήσεις κατανόησης στα "Ελληνικά" του Ξενοφώντα
Επαναληπτικές Ερωτήσεις
Ξενοφώντος Ελληνικά
Β.1, 16-32
Β.4, 18-23Ξενοφώντος Ελληνικά
Β.1, 16-32
- Ποια σημασία είχε για το στρατό του Λυσάνδρου η άλωση της Λαμψάκου;
- Ποιο είναι το στρατηγικό σχέδιο του Λυσάνδρου και σε τι αποσκοπεί;
- Ποιες είναι οι προβλέψεις που κάνει ο Αλιβιάδης για τη θέση των δύο αντιπάλων και ποια είναι τα στρατηγικά του προσόντα;
- Ποιες συμβουλές απηύθηνε στους Αθηναίους και ποια πήχηση είχαν οι συμβουλές του;
- Να χαρακτηρίσετε τον Αλκιβιάδη αξιοποιώντας τις πληροφορίες του αποσπάσματος.
- Να σχολιάσετε την τακτική των Αθηναίων κάθε φορά που γύριζαν από τους Αιγός ποταμούς.
- Σε ποιες ενέργειες προχώρησε ο Λύσανδρος αμέσως μετά τη νίκη του;
- Να συγκρίνετε τη στάση του Φιλοκλή και του Αδείμαντου, σε περίπτωση που νικούσαν στη ναυμαχία οι Αθηναίοι.
- Γιατί νικήθηκαν οι Αθηναίοι στους Αιγός ποταμούς;Ποια στατηγικά λάθη διέπραξαν;
- Ποια είναι τα προσόντα που είχε ο Λύσανδρος, ως στρατηγός;
- Ποιες ήταν οι κύριες ενέργειες του Λυσάνδρου μετά τη νίκη του στους Αιγός ποταμούς;
- Πώς αντιδρούν οι αθηναίοι στην είδηση της συμφοράς και ποια είναι η συναισθηματική τους κατάσταση;
- Ποιες αποφάσεις πήρε η εκκλησία του δήμου της Αθήνας μετά τις πρώτες αντιδράσεις;
- Να εξηγήσετε τη χρήση του παρατατικού και του Αορίστου στο κείμενο.
- Ποιο όρο έθεσαν οι Λακεδαιμόνιοι για την παράδοση της Αθήνας;
- Ποια δικαιολογία πρόβαλε ο Θηραμένης για την αργοπορία του και τι φανερωνει αυτό για τον χαρακτληρα του;
- Να περιγράψετε την κατάσταση που επικρατεί στους νικητές Σπαρτιάτες και στους νικημένους Αθηναίους
- Ποια ρήματα αποκαλύπτουν τις ενέργειες του Λύσανδρου;
- Πώς δικαιολογείται η σκληρή στάση των Κορινθίων και Θηβαίων στο συνέδριο της πελοποννησικάης συμμαχίας;
- Ποιους όρους έθεσαν οι Λακεδαιμόνιοι για τη σύναψη της ειρήνης με τους Αθηναίους
- Τι πίστευαν οι Έληνες τη μέρα που κατεδαφίζονταν τα τείχη της Αθήνας;
- Ποιες είναι οι διπλωματικές και πολιτικές ενέργειες των αντιπάλων;
- Ποιες κατηγορίες εξαπέλυσε ο Κριτίας εναντίον του Θηραμένη και πώς αντέδρασε εκείνος;
- Ποια στοιχεία του κειμένου αποκαλύπτουν οτι η καταδίκη του Θηραμένη ήταν πρσχεδιασμένη;
- Να χαρακτηρίσετε τον Κριτία αντλώντας στοιχεία από το κείμενο.
- Σε ποιες παράνομες πράξεις προχώρησε ο Κριτίας για να επιτύχει την καταδίκη του Θηραμένη;
- Γιατί ο Θηραμένης κατέφυγε στον βωμό της βουλής;
- Ποια στάση τήρησαν οι βουλευτές στη βίαιη απόσπαση του Θηραμένη από το βωμό;
- Να χαρακτηρίσετε τον Θηραμένη στηριζόμενοι σε στοιχεία του κειμένου.
- Πώς δικαιολογείται η παρουσία του μάντη στο στρατό του Θρασύβουλου;
- Πώς κρίνετε τη θυσία του μάντη;
- Σε ποια γεγονότα επικεντρώνει ο ιστορικός την προσοχή του;
- Ποιοι είναι οι κοινοί δεσμοί που θυμίζει ο Κλεόκριτος στους ολιγαρχικούς και γιατί το κάνει αυτό;
- Να παρουσιάσετε τη δομή του λόγου του Κλεόκριτου. Σε ποιο σημείο δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα και γιατί;
- Να εντοπίσετε τα δραματικά στοιχεία της ενότητας.
- Πώς χαρακτηρίζει ο Κλεόκριτος τον εμφύλιο πόλεμο και γιατί;
- Ποια κατάσταση επικράτησε στους ολιγαρχικούς μετά την ήττα στον Πειραιά;
- Σε ποιους λόγους οφείλεται η πτώση της τυραννίας;
- Πώς κρίνετε τη στάση των τρισχιλίων να επιδιώξουν τη παράδοση της Αθήνας άνευ όρων;
- Με ποιους όρους τερματίστηκε η εμφύλια διαμάχη στη Αθήνα;
- Πως κρίνετε τη βούληση των Σπαρτιατών να πετύχουν τη συμφιλίωση στην Αθήνα;
- Ποιες συμβουλές απευθύνει ο Θρασύβουλος στους ολιγαρχικούς και στους δημοκρατικούς και γιατί; Σε ποια από τις δύο παρατάξεις δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα;
- Με ποια επιχειρήματα καταρρίπτει ο Θρασύβουλος τα πλεονεκτήματα των ολιγαρχικών;
- Σε ποιες ενέργειες προχώρησαν οι ολιγαρχικοί μετά την ανατροπή τους; Τι φανερώνει αυτό για τον χαρακτήρα τους και τις πεποιθήσεις τους;
Σχόλια