Η Ελένη και η καταστροφή της Τροίας
Αρχαία Γ
Γυμνασίου
Ενότητα
1: Η Ελένη και η καταστροφή της Τροίας
Φύλλο
εργασίας
- Παρακολουθήστε την παρουσίαση για να κατανοήσετε τις συντακτικές και νοηματικές σχέσεις του κειμένου.
- Ποια εκδοχή του μύθου της Ελένης παρουσιάζεται στο κείμενο του Ηροδότου;
- Πώς τεκμηριώνει την άποψη του ο Ηρόδοτος ότι η Ελένη δεν βρισκόταν στην Τροία;
- Πού αποδίδει ο Ηρόδοτος την αδυναμία των Τρώων να πείσουν τους Έλληνες ότι η Ελένη δε βρισκόταν στα χέρια τους;
- Ποιες εκδοχές για την Ελένη υπάρχουν; Συμβουλευτείτε και τις ακόλουθες ηλεκτρονικές διευθύνσεις: http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C106/502/3268,13323/extras/texts/index01_ekdoxes_mythou_elenis/index01_ekdoxes_mythou.html και http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/mythology/lexicon/atreides/page_014.html#toc003
- Διαβάστε τα παράλληλα κείμενα στη σελίδα 100 του βιβλίου σας; Ποια κοινά στοιχεία συνδέουν τα παραπάνω αποσπάσματα με το κείμενο της ενότητας;
- Αναζητήστε καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά έργα εμπνευσμένα από τον μύθο της Ελένης.
- Παρακολουθήστε το βίντεο για την Ελένη. Ποια είναι τελικά η Ελένη; Εσείς πώς θα την παρουσιάζατε;
- Να αναλυθούν οι σύνθετες λέξεις του κειμένου στα συνθετικά τους: φρενοβλαβής, ἀποφαίνομαι, παρασκευάζοντος, πανωλεθρίᾳ, καταφανὲς.
- Να αναγνωρίσετε γραμματικά τους ακόλουθους τύπους: τοῖς Ἕλλησιν, σώμασι, τῇ πόλει, χρόνοις, ταῦτα, τὴν ἀλήθειαν, τοῖς ἀνθρώποις, αἱ τιμωρίαι.
- Να γίνει γραμματική αναγνώριση και χρονική αντικατάσταση του ρηματικού τύπου ἐπίστευον.
- Να βρείτε στο κείμενο τρεις ονοματικούς και τρεις επιρρηματικούς προσδιορισμούς.
- Να εντοπίσετε τα ρήματα και τα απαρέμφατα του κειμένου.
- Να εντοπίσετε τα συνδετικά ρήματα του κειμένου και να βρείτε τα κατηγορούμενα των υποκειμένων και αντικειμένων.
- Στις παρακάτω προτάσεις να βρείτε τα άμεσα και έμμεσα αντικείμενα των ρημάτων: ἀπέδοντο ἄν αὐτὴν τοῖς Ἕλλησιν οἱ Τρῶες, ἀπέδωκεν ἄν αὐτὴν Μενελάῳ.
Σχόλια