Διδασκαλία της ενότητας 4 στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Γ' Γυμνασίου

 

Πρόταση για τη διδασκαλία της ενότητας 4 στην Αρχαία ελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου(όπως εφαρμόστηκε στην ψηφιακή τάξη τις δύο τελευταίες εβδομάδες)

1η ώρα

Ανάγνωση, πρώτη προσέγγιση του κειμένου και επισήμανση των βασικών συντακτικών φαινομένων με τη βοήθεια του annotate.
2η ώρα
Εργασία σε ομάδες με τη βοήθεια του break out rooms. Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες και στο chat τους δίνεται ο σύνδεσμος συνεργατικού εγγράφου(το αρχείο της μετάφρασης με λεξιλόγιο από τον Ελληνικό πολιτισμό). Η κάθε ομάδα αναλαμβάνει να μεταφράσει μία ή δύο περιόδους του κειμένου. Στην ολομέλεια γίνεται διαμοιρασμός του συνεργατικού εγγράφου και ακολουθεί ανάγνωση της μετάφρασης στο σύνολο της, κάνοντας αλλαγές και διορθώσεις.
3η ώρα
Διδασκαλία της Ευκτικής με έμφαση στις χρήσεις της Ευκτικής και στην αναγνώριση τύπων που βρίσκονται στην Ευκτική.
4η ώρα
Συνολική θεώρηση της Ενότητας 4 με τη βοήθεια του nearpod. Οι μαθητές γράφουν την άποψη τους για την ειρήνη, βρίσκουν παράγωγες και σύνθετες λέξεις ρημάτων του κειμένου, παίρνουν μέρος σε ένα κουίζ με ερωτήσεις που ελέγχουν με παιγνιώδη τρόπο τη μετάφραση, γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα.
Οι τέσσερις ώρες της σύγχρονης στηρίζονται από την ασύγχρονη και από την πλατφόρμα του e-class στην οποία αναρτώνται όλες οι εργασίες(ερωτήσεις κατανόησης, ετυμολογικές και γραμματικές ασκήσεις)καθώς και όλο το υλικό.
Σχετικά με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται:
  1. Όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι εύχρηστα και τα παιδιά χρειάζονται δύο με τρία λεπτά για να επισκεφτούν τον σύνδεσμο που τους δίνεται(δεν απαιτείται σύνδεση) και να αρχίσουν να εργάζονται είτε ατομικά είτε ομαδικά.
  2. Οι πλατφόρμες και οι σελίδες που προτείνονται είναι εύκολα προσβάσιμες τόσο από υπολογιστή όσο και από τάμπλετ ή κινητό και έχουν δοκιμαστεί πριν από τον εκπαιδευτικό.
  3. Τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται ενισχύουν τη συμμετοχή των μαθητών αφού δίνουν τη δυνατότητα στην/στον εκπαιδευτικό να συγκεντρώσει τις απόψεις όλων των μαθητών γρήγορα και εύκολα.
  4. Τα εργαλεία είναι απλώς εργαλεία και η δημιουργική ή όχι αξιοποίηση τους εξαρτάται από τον κάθε εκπαιδευτικό. Έμφαση δε δίνεται στο συγκεκριμένο διαδικτυακό εργαλείο που χρησιμοποιείται αλλά στο αποτέλεσμα της δουλειάς των παιδιών. Ακόμα και αν γίνει συζήτηση γύρω από τη χρήση της τεχνολογίας, αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο του ψηφιακού και κριτικού γραμματισμού.
  5. Τα συνεργατικά έγγραφα βοηθούν τους μαθητές να εργαστούν σε ομάδες και προγράμματα όπως το quizziz και το nearpod προσφέρουν όχι μόνο τη χαρά του παιχνιδιού αλλά και αναλυτικά reports και reviews για τη συμμετοχή των μαθητών σε όλες τις δραστηριότητες επομένως οι εκπαιδευτικοί έχουν πολύ καλή εποπτεία της τάξης τους και ανατροφοδότηση.
  6. Τέλος, σχετικά με την ανάθεση των εργασιών: οι μαθητές δεν επιβαρύνονται με επιπλέον χρόνο μπροστά στον οθόνη του υπολογιστή: μπορούν να γράψουν τις απαντήσεις των ερωτήσεων στο τετράδιο τους και απλώς να τις υποβάλουν στο e-class.
     

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ