Οι μέρες που δακρύζουν, Αλεξάνδρα Μητσιάλη

 Διαβάζουμε το βιβλίο "Οι μέρες που δακρύζουν" της Αλεξάνδρας Μητσιάλη

 

Ερωτήσεις-Δραστηριότητες

ΟΜΑΔΑ Α'

  1. Πώς σχετίζεται ο τίτλος με το περιεχόμενο του βιβλίου; Ποιον τίτλο θα δίνατε εσείς;
  2. Παρατηρήστε το εξώφυλλο του βιβλίου. Πώς σχετίζεται ο τίτλος με την εικονογράφηση;
  3. Γράψτε σε 10-15 σειρές την άποψή σας για το βιβλίο.
  4. Να δημιουργήσετε μία παρουσίαση για το βιβλίο, η οποία θα δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα του σχολείου.
  5. Ποιο από τα κεφάλαια του βιβλίου σας άρεσε περισσότερο και γιατί;
  6. Διαλέξτε 5 αγαπημένες φράσεις από το βιβλίο και δικαιολογήστε τις επιλογές σας.
  7. Ποιο ρόλο παίζει το βιβλίο στη ζωή της Μυρσίνης; Διαβάζει ή γράφει βιβλία; Εσείς διαβάζετε βιβλία ή γράφετε βιβλία, ναι ή όχι και γιατί; Γράψτε ελεύθερα την άποψή σας.
  8. Ποια προβλήματα που απασχολούν τους/τις εφήβους θίγονται στο βιβλίο; Σας απασχολούν τα ίδια θέματα/προβλήματα σήμερα;
  9. Ποιο είναι το αποτέλεσμα της εναλλαγής της τριτοπρόσωπης αφήγησης με τις σκέψεις και τα ερωτήματα που απευθύνει η συγγραφέας στη Μυρσίνη σε β’ ενικό πρόσωπο;
  10. Συγκεντρώστε το λεξιλόγιο που σκιαγραφεί την πολιτική κατάσταση της εποχής, η οποία παρουσιάζεται στο βιβλίο. Στη συνέχεια δημιουργήστε το γλωσσάρι της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
  11. Δημιουργήστε ένα σταυρόλεξο με την εφαρμογή https://h5p.org/content-types/crossword , αξιοποιώντας το λεξιλόγιο του βιβλίου.
  12. Να αξιοποιήσετε τις πληροφορίες του βιβλίου για να γράψετε το δικό σας χρονικό των γεγονότων του Πολυτεχνείου. Εναλλακτικά δημιουργήστε μία χρονογραμμή με το πρόγραμμα https://h5p.org/timeline
  13. Ο ήχος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στο βιβλίο. Συγκεντρώστε αποσπάσματα του βιβλίου στα οποία κυριαρχεί ο ήχος.
  14. Συγκεντρώστε κάποια από τα διακειμενικά στοιχεία του βιβλίου και παρουσιάστε τον τρόπο με τον οποίο συνομιλούν με το περιεχόμενο του βιβλίου.
  15. Στον χάρτη του κέντρου της Αθήνας, που σας δίνεται, εντοπίστε τις τοποθεσίες που αναφέρονται στο βιβλίο και με την εφαρμογή https://h5p.org/image-hotspots δημιουργήστε μία διαδραστική εικόνα, προσθέτοντας οπτικό και ακουστικό υλικό.

ΟΜΑΔΑ Β΄

  1. Ζωγραφίστε κάτι ή γράψτε ένα ποίημα  εμπνευσμένοι από το βιβλίο. Τα έργα σας θα συγκεντρωθούν σε μία έκθεση-αφιέρωμα για τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την εξέγερση του Πολυτεχνείου.
  2. Δημιουργήστε ένα δικό σας εξώφυλλο για το βιβλίο, χρησιμοποιώντας το https://www.canva.com/
  3. Ποιος ήρωας του βιβλίου κέρδισε τη συμπάθειά σας; Μπορείτε να του στείλετε μία επιστολή ή να γράψετε έναν φανταστικό διάλογο. Τι θα λέγατε αν μπορούσατε να συναντηθείτε;
  4. Επιλέξτε έναν ήρωα/μία ηρωίδα του βιβλίου, γράψτε κάθετα το όνομα του/της με κεφαλαία γράμματα και πλάι σε κάθε γράμμα γράψτε μία λέξη που σχετίζεται με τον χαρακτήρα και τη δράση του/της.  Στη συνέχεια προσπαθήστε με τις λέξεις που γράψατε να δημιουργήσετε μία μικρή ιστορία.
  5. Επιλέξτε μία σκηνή του βιβλίου και δημιουργήστε κόμικς. Στη συνέχεια, μπορεί να γίνει μία σύνθεση των κόμικς που δημιουργήσατε και να δημιουργηθεί ένα e-book. Μπορείτε να αξιοποιήσετε ένα ψηφιακό πρόγραμμα κόμικς (https://www.toonytool.com/https://www.canva.com/ ) ή να δημιουργήσετε εσείς τα κόμικς.
  6. Επιλέξτε ένα από τα πραγματικά πρόσωπα που αναφέρονται στο βιβλίο της Α.Μητσιάλη και δημιουργήστε μία φανταστική συνέντευξη. Μπορείτε να αξιοποιήσετε, αν θέλετε, την πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης https://beta.character.ai/.
  7. Να δημιουργήσετε ένα σύντομο βίντεο για το βιβλίο(book trailer).Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε πρόγραμμα δημιουργίας βίντεο.
  8.  Υποθέστε ότι οι ήρωες/οι ηρωίδες του βιβλίου έχουν τη δυνατότητα να κάνουν αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα για όσα διαδραματίζονται τις τέσσερις ημέρες που καλύπτει η αφήγηση του βιβλίου. Τι θα αναρτούσαν; Αξιοποιήστε τον προσομοιωτή twitter https://www.tweetgen.com/ ή τον προσομοιωτή Instagram https://generatestatus.com/generate-fake-instagram-post/ για να δημιουργήσετε τις αναρτήσεις σας(5 αναρτήσεις). Αποθηκεύστε τις αναρτήσεις σας ως αρχεία εικόνας.
  9. Δημιουργήστε μία playlist(Spotify) με 5-10 τραγούδια που θα άκουγε κάποιος/κάποια από τους ήρωες/τις ηρωίδες του βιβλίου και δικαιολογήστε τις επιλογές σας.
  10. Ξεκινώντας από τη φράση «Δεν ξέρω αν θα ρίξουμε τη χούντα. Θα ρίξουμε πάντως τη σιωπή», γράψτε τις σκέψεις σας σε α΄ ενικό πρόσωπο για την αξία και τη σημασία της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
  11. Να σχολιάσετε με μια παράγραφο τον τίτλο του κεφαλαίου «Απόψε πεθαίνει ο φασισμός»(σελ. 209). Με ποια τραγούδια θα μπορούσε να συνομιλήσει η φράση αυτή;
  12. Επιλέξτε ένα απόσπασμα του βιβλίου και ηγογραφήστε το. Μπορείτε να το αποθηκεύσετε σε αρχείο ήχου ή να δημιουργήσετε ένα βίντεο με αφορμή το απόσπασμα αυτό.
  13. Με αφορμή τη φράση «Και σκέφτεσαι, Μυρσίνη, ότι η εξέγερση του Πολυτεχνείου συνεχίζει να ταξιδεύει στους δρόμους και τις γειτονιές της Αθήνας…» γράψτε ένα ελεύθερο κείμενο, στο οποίο θα εκφράζετε την άποψή σας για το διαχρονικό και επίκαιρο μήνυμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
  14. Με αφορμή τη φράση «Ήμουν περήφανη που ήμουν κι εγώ εκεί» υποθέστε ότι είστε η Μυρσίνη και γράφετε σε μια ημερολογιακή σελίδα τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας για όσα ζήσατε τις μέρες της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. 
  15. Φτιάξτε σελιδοδείκτες για το βιβλίο με κάποιες από τις αγαπημένες φράσεις που επιλέξατε.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή