ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΡΑΨΩΔΙΑ Α 350-431α


ΡΑΨΩΔΙΑ Α 350-431α
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στόχοι του φύλλου εργασίας
1.     Να κατανοήσουν οι μαθητές την αξία της τιμής και τη σχέση της με την ανδρεία.
2.    Να γνωρίσουν την ανθρώπινη πλευρά του χαρακτήρα του Αχιλλέα.
3.    Να παρακολουθήσουν την τρυφερή σκηνή της συνάντησης μάνας-γιου που εκτυλίσσεται σε ένα καθαρά πολεμικό περιβάλλον.
4.    Να συζητήσουν και να προβληματιστούν για τα εξής θέματα που έχουν σχέση με τους θεούς: ανθρωπομορφισμός, σχέσεις μεταξύ θεών, σχέσεις θεών και ανθρώπων-προσευχή).
5.    Να κατανοήσουν καλύτερα τις εξής τεχνικές του Ομήρου: την προοικονομία και την επιβράδυνση.

ΕΡΩΤΗΣΗ 1η
Να χωρίσετε τους στίχους 350-431α σε ενότητες και να δώσετε πλαγιότιτλους σε κάθε μια από αυτές.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
ΕΡΩΤΗΣΗ 2η
Α)Να παρατηρήσετε προσεκτικά τις δύο εικόνες του Αχιλλέα στις ιστοσελίδες:http://mpampalis.mylivepage.com/image/668/11569  και http://fhotini2011.blogspot.com/2011/10/blog-post_3131.html  Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του στην πρώτη εικόνα και ποια στη δεύτερη;
               ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Β)Να υπογραμμίσετε τους στίχους που δείχνουν την ψυχική κατάσταση στην οποία βρίσκεται ο Αχιλλέας.
Γ)Ποια εικόνα του Αχιλλέα θα προτιμούσατε και γιατί; Να παρουσιάστε την άποψη σας  σε ένα κείμενο και να την αιτιολογήσετε.

ΕΡΩΤΗΣΗ 3η
Να διαβάσετε την προσευχή του Αχιλλέα στη μητέρα του Θέτιδα, να επισημάνετε τα  βασικότερα σημεία της και να τη συγκρίνετε με αυτή του Χρύση και του Τηλέμαχου. Να επισημάνετε ομοιότητες και διαφορές.
Ομοιότητες………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Διαφορές…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΕΡΩΤΗΣΗ 4η
Στην προσευχή του Αχιλλέα κυριαρχεί το θέμα της τιμής.
Α)Υπογραμμίστε στο κείμενο σας τις λέξεις που αναφέρονται σε αυτό το θέμα.
Β) Στην ιστοσελίδα http://filologies.blogspot.com/2008/11/t.html διαβάστε για την τιμή, τη δόξα και τα λάφυρα.
Γ)Στην ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου http://digitalschool.minedu.gov.gr, στο βιβλίο του καθηγητή διαβάστε στη σελίδα 53 το απόσπασμα από τον «Αία» του Σοφοκλή και βρείτε ομοιότητες ανάμεσα στον Αχιλλέα και στον Αία.
Δ)Παρακολουθείστε επίσης  το διαδραστικό μάθημα στην ιστοσελίδα:
http://www.youtube.com/watch?v=urpId70Nid8&feature=feedu. Προσπαθήστε να συσχετίσετε τις έννοιες της τιμής και της ανδρείας Καταγράψτε τις απόψεις σας σε ένα κείμενο σχετικά με το θέμα της τιμής.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………

ΕΡΩΤΗΣΗ 5η
 Επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.livepedia.gr/index.php/%CE%98%CE%AD%CF%84%CE%B9%CE%B4%CE%B1  και διαβάστε πληροφορίες για τη Θέτιδα. Ποιος είναι ο ρόλος της Θέτιδας της ενότητας;  Ποιο είναι το αίτημα του Αχιλλέα και γιατί η Θέτιδα είναι το πιο κατάλληλο πρόσωπο για να μεταφέρει το αίτημα του Αχιλλέα; Στην ιστοσελίδα http://filologies.blogspot.com/2008/11/blog-post_25.html  διαβάστε για το θέμα της προσφοράς και της ανταπόδοσης στις σχέσεις θεών και ανθρώπων αλλά και στις μεταξύ των θεών σχέσεις.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………..

ΕΡΩΤΗΣΗ 6η
Στην ιστοσελίδα http://filologies.blogspot.com/2008/11/o.html  διαβάστε για τον κόσμο των θεών. Στον πίνακα που ακολουθεί συγκεντρώστε τις ανθρώπινες και τις θεϊκές ιδιότητες της Θέτιδας.
Θεϊκές ιδιότητες
 Ανθρώπινες ιδιότητες

ΕΡΩΤΗΣΗ 7η
 Στην ιστοσελίδα http://www.scribd.com/doc/35884237/%CE%91%CF%86%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%99%CE%BB%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B1  διαβάστε τις πληροφορίες για την προοικονομία και την επιβράδυνση.
Να εντοπίσετε και να υπογραμμίσετε στο βιβλίο σας τα σημεία που υπάρχει προοικονομία και επιβράδυνση. Ποιος είναι ο ρόλος της κάθε μιας αφηγηματικής τεχνικής;

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή