Η ΧΡΟΝΟΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2011-2012 εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά σε ορισμένα γυμνάσια όλης της χώρας τα πιλοτικά προγράμματα σπουδών με την προοπτική την επόμενη σχολική χρονιά να διευρυνθούν και στη συνέχεια να γίνει καθολική εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων στα γυμνάσια της χώρας. Η καινούρια σχολική χρονιά άρχισε και όχι μόνο δεν ορίστηκαν νέα σχολεία που θα εφαρμόσουν αυτά τα προγράμματα αλλά και τα σχολεία που ήδη τα εφαρμόζουν δεν έχουν καμία επίσημη ενημέρωση για την εξέλιξη και τη συνέχεια του προγράμματος σπουδών.
Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν είναι σε θέση να βοηθήσουν καθώς υποστηρίζουν οτι και εκείνοι δεν έχουν ενημερωθεί ακόμη. Υποτίθεται οτι το υλικό που υπάρχει στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου θα ανανεωνόταν και θα εμλπουτιζόταν προς διευκόλυνση των συναδέλφων.Υποτίθεται επίσης οτι θα ακολουθούσε και η Γ φάση της επιμόρφωσης στα νέα προγράμματα σπουδών. Τίποτα απο αυτά δεν έχει γίνει και όλοι εμείς που καταβάλαμε φιλότιμες προσπάθειες για να ανταποκριθούμε με αξιοπρέπεια στους στόχους αυτών των προγραμμάτων αισθανόμαστε βαθύτατα απογοητευμένοι. Μόνοι, χωρίς ενημέρωση, χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση και κυρίως χωρίς υποστήριξη και καθοδήγηση από κάποιον προσπαθούμε για το καλύτερο.
Επιστρέφω στο θέμα της ανάρτησης: Λογοτεχνία Γ Γυμνασίου και Θεματική ενότητα: "Στάσεις ζωής σε ποιητικά κείμενα". Η διδασκαλία των κειμένων της Γ γυμνασίου που βασιζόταν στη χρονολογική σειρά ανήκει στο παρελθόν και σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα εργαζόμαστε με θεματικές ενότητες.Η κάθε θεματική ενότητα περιλαμβάνει κείμενα από διαφορετικές περιόδους της Νεοεληνικής λογοτεχνίας. Παρ' όλα αυτά πιστεύω οτι οι μαθητές θα πρέπει να ξέρουν σε ποια περίοδο ανήκει το ποίημα με το οποίο ασχολούνται και να μπορούν να το συνδέσουν με τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής στην οποία γράφτηκε. Έτσι κατασκεύασα μια χρονογραμμή στην οποία τοποθέτησα τις βασικές περιόδους της Νεοελληνικής λογοτεχνίας προκειμένου να βοηθήσω τους μαθητές μου να τοποθετηθούν με μεγαλύτερη ευκολία μέσα στο χρόνο. Ενσωμάτωσα επίσης εικόνες, υπερσυνδέσμους και σχετικά βίντεο. Θα πρέπει να πω οτι έδωσα έμφαση στους ποιητές με τους οποίους θα ασχοληθούμε.
Τα ποιήματα που επέλεξα για τη συγκεκριμένη ενότητα είναι:
Βέβαια θα πρέπει να σημειώσω οτι βρίσκομαι ακόμη στην Α φάση:πριν την ανάγνωση και ελπίζω οτι αρχές Οκτωβρίου θα ξεκινήσουμε τη Β φάση.
Αυτή είναι η χρονογραμμή που δημιούργησα και ελπίζω ν' αποδειχτεί χρήσιμη.
Οι σχολικοί σύμβουλοι δεν είναι σε θέση να βοηθήσουν καθώς υποστηρίζουν οτι και εκείνοι δεν έχουν ενημερωθεί ακόμη. Υποτίθεται οτι το υλικό που υπάρχει στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου θα ανανεωνόταν και θα εμλπουτιζόταν προς διευκόλυνση των συναδέλφων.Υποτίθεται επίσης οτι θα ακολουθούσε και η Γ φάση της επιμόρφωσης στα νέα προγράμματα σπουδών. Τίποτα απο αυτά δεν έχει γίνει και όλοι εμείς που καταβάλαμε φιλότιμες προσπάθειες για να ανταποκριθούμε με αξιοπρέπεια στους στόχους αυτών των προγραμμάτων αισθανόμαστε βαθύτατα απογοητευμένοι. Μόνοι, χωρίς ενημέρωση, χωρίς ουσιαστική επιμόρφωση και κυρίως χωρίς υποστήριξη και καθοδήγηση από κάποιον προσπαθούμε για το καλύτερο.
Επιστρέφω στο θέμα της ανάρτησης: Λογοτεχνία Γ Γυμνασίου και Θεματική ενότητα: "Στάσεις ζωής σε ποιητικά κείμενα". Η διδασκαλία των κειμένων της Γ γυμνασίου που βασιζόταν στη χρονολογική σειρά ανήκει στο παρελθόν και σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα εργαζόμαστε με θεματικές ενότητες.Η κάθε θεματική ενότητα περιλαμβάνει κείμενα από διαφορετικές περιόδους της Νεοεληνικής λογοτεχνίας. Παρ' όλα αυτά πιστεύω οτι οι μαθητές θα πρέπει να ξέρουν σε ποια περίοδο ανήκει το ποίημα με το οποίο ασχολούνται και να μπορούν να το συνδέσουν με τις ιστορικές και κοινωνικοπολιτικές συνθήκες της εποχής στην οποία γράφτηκε. Έτσι κατασκεύασα μια χρονογραμμή στην οποία τοποθέτησα τις βασικές περιόδους της Νεοελληνικής λογοτεχνίας προκειμένου να βοηθήσω τους μαθητές μου να τοποθετηθούν με μεγαλύτερη ευκολία μέσα στο χρόνο. Ενσωμάτωσα επίσης εικόνες, υπερσυνδέσμους και σχετικά βίντεο. Θα πρέπει να πω οτι έδωσα έμφαση στους ποιητές με τους οποίους θα ασχοληθούμε.
Τα ποιήματα που επέλεξα για τη συγκεκριμένη ενότητα είναι:
- Του γιοφυριού της Άρτας, δημοτικό τραγούδι
- Τώρα, Αθανάσιος Χριστόπουλος
- Ελεύθεροι πολιορκημένοι, Διονύσιος Σολωμός
- Όσο μπορείς, Κωνσταντίνος Καβάφης
- Στο παιδί μου, Μανόλης Αναγνωστάκης
Βέβαια θα πρέπει να σημειώσω οτι βρίσκομαι ακόμη στην Α φάση:πριν την ανάγνωση και ελπίζω οτι αρχές Οκτωβρίου θα ξεκινήσουμε τη Β φάση.
Αυτή είναι η χρονογραμμή που δημιούργησα και ελπίζω ν' αποδειχτεί χρήσιμη.
Σχόλια