Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.

Ludwig Wittgenstein

Δευτέρα, 15 Ιουνίου 2015

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ Σ.Φ.Κ. ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ Γ' ΛΥΚΕΙΟΥ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ
            Για μια ακόμη φορά ο κλάδος των φιλολόγων βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μια πρόχειρη και αυθαίρετη παρέμβαση στο ωρολόγιο αναλυτικό πρόγραμμα της Γ’ λυκείου, η οποία:
α) Αφαιρεί μια ώρα λογοτεχνίας με αποτέλεσμα την υποβάθμιση ή/και εξαφάνιση του συγκεκριμένου μαθήματος, προς όφελος της εισαγωγής της Ιστορίας των Κοινωνικών Επιστημών, με την προσχηματική αιτιολόγηση ότι έτσι θα επιτευχθεί «η εξοικείωση όλων των μαθητών της Γ’ λυκείου με τις Κοινωνικές Επιστήμες, η καλλιέργεια κριτικής σκέψης και η παροχή ευκαιριών και ερεθισμάτων για προβληματισμό λίγους μήνες πριν την ενηλικίωσή τους και τη συμμετοχή τους πια ως πολίτες στην κοινωνία». Αντίθετα, υποστηρίζουμε ότι όσον αφορά στη Λογοτεχνία πρόκειται για το μοναδικό μάθημα Γενικής Παιδείας που συμβάλλει στη γλωσσική και αισθητική καλλιέργεια των μαθητών, δε στηρίζει την απομνημόνευση, αλλά προωθεί τη δημιουργική σκέψη και φαντασία, εξοικειώνοντάς τους με το σύγχρονο νεοελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό. Αν δεχθούμε ότι στην Α’ λυκείου το πρόγραμμα προωθεί την φιλαναγνωσία στην Γ’ λυκείου την καταργεί.
β) Παρά τις προσδοκίες μας, δεν ενισχύει το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Αν και είναι το βασικό προαπαιτούμενο μάθημα εισαγωγής των μαθητών στην Ανώτερη και Ανώτατη Εκπαίδευση, υπάρχει αναντιστοιχία με τις ώρες διδασκαλίας του.
γ) Καταργεί τη διδασκαλία του Επιταφίου του Περικλή, ενός κειμένου που αποτελεί σημείο αναφοράς στην πολιτική σκέψη διαχρονικά. Αντ’ αυτού προτείνουμε την εις βάθος και με νέο πνεύμα διδασκαλίας του Επιταφίου από μετάφραση.
δ) Τέλος, μειώνει περισσότερο τις φιλολογικές ώρες, κάτι το οποίο αποβαίνει εις βάρος του κλάδου των φιλολόγων.
            Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει ένας γενικότερος σχεδιασμός, παιδαγωγικά και επιστημονικά τεκμηριωμένος που θα περιλαμβάνει αλλαγές τόσο στο περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων όσο και προς την κατεύθυνση της μείωσης της ύλης (όπως για παράδειγμα επιβάλλεται να γίνει στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ’ λυκείου).
Το Διοικητικό Συμβούλιο
του Συνδέσμου Φιλολόγων Καβάλας
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: