Οι εργασίες μας....



 Όταν οι μαθητές δημιουργούν.....

Το συννεφόλεξο του Α3 για τη μετανάστευση στη φάση πριν την ανάγνωση
 


Γράμμα της Ελένης στον Μενέλαο...

Αγαπημένε μου,

  
 Μετά από τόσα χρόνια μακριά σου ,κρυμμένη στα σκοτάδια του παλατιού του Πρωτέα,  νιώθω την ανάγκη να σου πω την αλήθεια.

 Θα αναρωτιέσαι πως σου στέλνω το γράμμα αυτό ενώ δίπλα σου έχεις αυτή που νομίζεις για Ελένη. Στην πραγματικότητα, η γυναίκα που πήρες από την Τροία δεν είναι τίποτε άλλο παρά μόνο ένα είδωλο μου. Εγώ, η πραγματική Ελένη, δεν έφτασα ποτέ στην Τροία, αλλά με έφεραν στην Αίγυπτο, στο παλάτι του Πρωτέα, καθώς μόνο εδώ θα μπορούσα να μείνω πιστή σε σένα.

 Τώρα όμως, για μια ακόμη φορά βρίσκομαι σε κίνδυνο, καθώς ο γιος του Πρωτέα, ο Θεοκλύμενος θέλει να με παντρευτεί .Έτσι λοιπόν, πέφτω ικέτισσα στον τάφο του Πρωτέα, και ζητώ από εσένα βασιλιά μου, που μάζεψες όλους τους Αχαιούς και έκανες δεκαετή πόλεμο με τους Τρωάδες, να έρθεις να με σώσεις πριν είναι πολύ αργά.

 Σ’ αγαπώ. Όπως την πρώτη στιγμή που σε είδα. Όλα αυτά τα χρόνια δεν σε ξέχασα στιγμή. Η καρδιά μου αναρριγεί στην σκέψη ότι θα σε ξαναδώ. Πολυαγαπημένε μου, βιάσου να έρθεις κοντά μου.


 Δική σου, Ελένη

Ελένη Π.

Γράμμα του Μενέλαου στην Ελένη


Αγαπητή Ελένη,


Σήμερα το βράδυ ήρθε στον ύπνο μου ο Ερμής. Με ξύπνησε και μου είπε ότι έπρεπε να πάρει την "ψεύτικη" Ελένη και ότι πρέπει να πάω να βρω την αληθινή. Στην αρχή δεν καταλάβαινα τι έλεγε, νόμιζα ότι με κορόιδευε, αλλά μετά κατάλαβα: τόσα χρόνια εγώ ζούσα μέσα στο ψέμα. Μου εξήγησε για την Ήρα και το σχέδιό της, μου εξήγησε ότι βρίσκεσαι στην Αίγυπτο, στο παλάτι του ξακουστού Πρωτέα. Τόσο καιρό δεν αγωνιζόμουν για εσένα Ελένη, παρά για το ομοίωμά σου, τόσοι άνθρωποι δεν σκοτώθηκαν για χάρη σου, αλλά για το φάντασμά σου. Άδικα οι Έλληνες σε κακολογούν και σου στέλνουν κατάρες. Είμαστε όλοι πιόνια των θεών Ελένη, αλλά το δικό μας το παιχνίδι τελειώνει εδώ. Έρχομαι να σε βρω Ελένη. Αύριο το πρωί ξεκινάω μέ  ένα καράβι και 30 ναύτες για την Αίγυπτο. Τέλος τα βάσανά σου.

Ο σύντροφός σου, Μενέλαος

Φαίη Τ.



Ο Τεύκρος αφηγείται....


Παλιέ μου συμπολεμιστή θυμάσαι τότε που πήγαμε στην Αίγυπτο για να βρω την Θεονόη να μας πει πως μπορούμε να φτάσουμε στην Κύπρο γρήγορα και γύρισα λαχανιασμένος από το τρέξιμο; Αυτό γιατί συνάντησα μια γυναίκα η οποία μου είπε ότι κινδυνεύουμε όλοι εμείς οι Έλληνες από το γιο του Πρωτέα.  Όμως αυτή η γυναίκα, δεν θα το πιστέψεις, θα μπορούσα να πάρω όρκο ότι είναι η Ελένη της Σπάρτης. Τόσο πολύ της έμοιαζε. Ίδιο πρόσωπο, ίδιο παράστημα ίδια ασύγκριτη ομορφιά! Όταν την πρωτοείδα έμεινα κατάπληκτος. Αφού για μια στιγμή νόμιζα πως η πολυμίσητη αυτή γυναίκα βρίσκεται μπροστά μου. Τυφλωμένος από οργή και θυμό σκέφτηκα να την σκοτώσω όμως από σεβασμό στον ξένο τόπο κατάφερα να συγκρατηθώ. Η παρεξηγημένη αυτή γυναίκα με ρώτησε προς τι αυτή η αντίδραση. Κατάλαβα αμέσως το λάθος μου, της ζήτησα συγγνώμη και της εξήγησα τους λόγους της εχθρικής μου συμπεριφοράς καθώς και τον λόγο που βρισκόμουν στην Αίγυπτο. Έπειτα αυτή με παρακολουθούσε με ενδιαφέρον κι όταν τελείωσα με ρώτησε για τον πόλεμο στην Τροία, για τον Μενέλαο για την Ελένη και για την οικογένεια της. Εγώ με την σειρά μου της ζήτησα να με βοηθήσει και απλά μου εξήγησε ότι δεν γίνεται αφού ο γιος του βασιλιά μισεί τους Έλληνες. Ωστόσο δεν θέλησε να μου πει τον λόγο. Να'ναι καλά όμως που με προειδοποίησε αλλιώς μπορεί να μην φτάναμε ποτέ στην Κύπρο. Δεν σου κρύβω πως ακόμα σκέφτομαι αυτή τη γυναίκα. Πόσο όμοια εξωτερικά μα ποσό διαφορετική εσωτερικά. Μακάρι οι θεοί να την έχουν καλά και να την βοηθήσουν να πραγματοποιήσει όλες τις ευχές της.

Σέβη Α.

Σχόλια

Ο χρήστης gina zaza είπε…
Εξαιρετικές εργασίες! Μπράβο σε όλους!
Ο χρήστης Alexandra Gerakini είπε…
Ευχαριστούμε πολύ Τζίνα!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή