Το να ξεστομίζεις μια λέξη είναι σαν να χτυπάς μια νότα στο πληκτρολόγιο της φαντασίας.
Για όσα δεν μπορείς να μιλήσεις πρέπει να σωπαίνεις.

Ludwig Wittgenstein

Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου 2016

Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα και σε προβλήματα της καθημερινής ζωής

Σχέδιο εργασίας για τις ενότητες 1 και 7 της νεοελληνικής γλώσσας  Β Γυμνασίου 

Θέματα που θα συζητηθούν
  1. Ταξιδεύοντας στην Ελλάδα και γνωρίζοντας τις ομορφιές της, στοιχεία φυσικού τοπίου και πολιτισμού της Ελλάδας.
  2. Η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού και η ουσιαστική επαφή των νέων με τον πολιτισμό και τα μνημεία του τόπου τους.
  3. Η πόλη μου άλλοτε και τώρα.
  4. Η μόλυνση του φυσικού περιβάλλοντος και οι επιπτώσεις της στον άνθρωπο.
  5. Η προσκόλληση του ανθρώπου στην τεχνολογία, αρνητικές επιδράσεις της τεχνολογίας στη ζωή του ανθρώπου.
Κείμενα που θα αξιοποιηθούν
  1.  Ενότητα 1, κείμενο 3, σελ. 12.
  2. Διακοπές Wi-fi. Δείτε και εδώ.
  3. Τα μνημεία ως οδοδείκτης ανάπτυξης.
  4. Εσείς ποιο αρχαίο θέατρο θα υιοθετήσετε;
  5. Πιο κοντά στο όριο του συναγερμού η κλιματική αλλαγή
  6. Χλωριάδα, μια ραψωδία της χλωρίδας, Γ.Γκίκας. 
Οπτικοακουστικό υλικό που θα αξιοποιηθεί










Death of Speech from Menzkie on Vimeo.





Προτεινόμενες δραστηριότητες
  1. Δημιουργία πολυτροπικού κειμένου για την πατρίδα μας ή την πόλη μας.
  2. Επιλογή ενός μνημείου της πόλης μας και περιγραφή του.
  3. Δημιουργία έντυπου ή ηλεκτρονικού τουριστικού οδηγού για την πόλη μας.
  4.  Αφήγηση ενός ταξιδιού που πραγματοποιήσαμε στην Ελλάδα.
  5.  Επιστολή σε σχολείο άλλης πόλης με την οποία προβάλλουμε τις ομορφιές της περιοχής μας.
  6. Επιστολή στον/στη δήμαρχο της πόλης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η πόλη μας και  προτάσεις για την επίλυση τους.
  7. Δημιουργία αφίσας για εκδήλωση του σχολείου η οποία πραγματοποιείται για ένα πρόβλημα της καθημερινότητας που επιλέξαμε.
  8. Δημιουργία ψηφιακών κόμικς  με θέμα την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος.
  9. Προσχεδιασμένος προφορικός λόγος στην τάξη για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της τεχνολογίας.
  10.  Συγγραφή ενός ποιήματος ή διηγήματος με αφορμή ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητα μας.
 Υλικό για τις δύο ενότητες
  1.  Για την ενότητα 1: http://alexgger.blogspot.gr/2012/09/1.html
  2. Για τα αχώριστα μόρια:  http://alexgger.blogspot.gr/2012/10/blog-post_3454.html
  3. Για την επιστολή: http://alexgger.blogspot.gr/2013/06/blog-post_4.html
  4. Για την αφήγηση-περιγραφή: http://alexgger.blogspot.gr/2013/06/blog-post_11.html
  5. Για τους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου: http://alexgger.blogspot.gr/2014/09/blog-post_52.html
  6. Για τους τρόπους ανάπτυξης της παραγράφου: http://alexgger.blogspot.gr/2014/10/2.html
  7. Για τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς: http://alexgger.blogspot.gr/2012/02/blog-post_22.html 
  8. Για τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς και για τις συνδετικές λέξεις και φράσεις:  http://alexgger.blogspot.gr/2013/03/blog-post_26.html
  9.  Για τις επιρρηματικές σχέσεις:  http://alexgger.blogspot.gr/2012/02/blog-post_24.html 
  10. Για την Ενότητα 7:  http://alexgger.blogspot.gr/2012/02/7.html



Δεν υπάρχουν σχόλια: