Θεματική εβδομάδα 2017

Στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας οι μαθητές του Β4 και Β5 μελέτησαν
απόσπάσματα από το βιβλίο του Ν. Θέμελη "Η συμφωνία των ονείρων" και εργαζόμενοι σε ομάδες εκπόνησαν εργασίες (ημερολογιακή καταγραφή, επιστολή, άρθρο), σκιαγραφώντας τις  γυναικείες μορφές της Νίκης και της Μαρίας και συγκρίνοντας τις γυναίκες της δεκαετίας του 1950 με τις γυναίκες σήμερα.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Α. Γερακίνη

Ομάδα: Μαχητές
Αγαπημένη μου Νίκη,
Σου στέλνω αυτό το γράμμα για να σου μιλήσω για τα προβλήματα μου και τη στεναχώρια μου. Ξέρω ότι αντιμετωπίζουμε και οι δυο δύσκολες καταστάσεις στο οικογενειακό μας περιβάλλον.
Ο άνδρας μου με έχει παραμελημένη και η πεθερά μου μου φέρεται απαίσια, το μόνο μου στήριγμα είναι η μικρή μου κόρη, Ανθούλα. Νιώθω αποκλεισμένη από την ίδια μου την οικογένεια, οικονομικά εξαρτημένη και ταλαιπωρημένη από τις συνεχείς κακουχίες. Ο γιος μου έχει ακολουθήσει τον πατέρα του και με έχει εγκαταλείψει.
Λυπάμαι για τη συμφορά που σε βρήκε, μακάρι να ήμουν κοντά σου και να μπορούσα να σου συμπαρασταθώ. Γνωρίζω ότι περνάς κι εσύ δύσκολες καταστάσεις αλλά είσαι δυναμική γυναίκα και μπορείς να κοιτάξεις κατάματα τον γιο σου και τον εαυτό σου.
Ελπίζω να βελτιωθεί η κατάσταση μας και να αλλάξουμε αυτές τις συνθήκες για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ζήσουν σε ένα καλύτερο μέλλον.
Σου εύχομαι τα καλύτερα
Μαρία

Ομάδα: Crazydoctors
Αγαπητή μου Νίκη,
Τα πράγματα εδώ είναι πολύ άσχημα, κάνω πολλές προσπάθειες να πείσω την πεθερά μου να με συμπαθήσει αλλά μάταια. Μια μέρα έφυγα και πήγα σε μια γειτόνισσα μου. Από ένα σημείο και ύστερα αρχίσαμε να συναντιόμαστε κρυφά με τη βοήθεια του παπα-Μιχάλη. Ήταν πολύ δύσκολα, λες και ζούσαμε παράνομα.
Τόσα χρόνια δεν τόλμησα να υψώσω τη φωνή μου ούτε να αντιμιλήσω. Μια ζωή συμμάζευα το σπίτι και ήμουν πολύ οικονόμα, ποτέ μου δεν ξόδεψα δραχμή παραπάνω. Στα 40 μου νιώθω πια γριά.
Η αδυναμία της ζωής μου είναι η κόρη μου. Ίσως γιατί ξέρω ότι ο Γιάννης ακολουθεί τα βήματα του πατέρα του. Ανησυχώ για την πορεία της κόρης μου στο σχολείο. Είναι τόσο διαφορετική από τις φίλες της….Από την άλλη ο Άγης με τον καιρό γίνεται όλο και πιο αυταρχικός. Από τον Οκτώβριο τα πράγματα έχουν γίνει αφόρητα, όταν η πεθερά μου αποφάσισε ότι η Ανθούλα πρέπει να γραφτεί στη σχολή νηπιαγωγών.
Δεν μου επιτρέπεται ούτε να ρθω να σε δω…..Ανυπομονώ να μάθω νέα σου
Με αγάπη Μαρία

Ομάδα: η κοριτσοπαρέα
Αγαπημένη μου Νίκη,
Ήθελα να σου μιλήσω από κοντά αλλά δεν μπορούσα γιατί δεν μου επιτρεπόταν η έξοδος από το σπίτι. Για τον λόγο αυτό, αποφάσισα να σου στείλω αυτό το γράμμα, έτσι ώστε να σου πω τις δυσκολίες που περνάω.
Η γνώμη μου δεν μετράει στο σπίτι . Ο σύζυγος μου είναι αυταρχικός και δεν με καταλαβαίνει. Επίσης, η πεθερά μου με καταπιέζει και μου φέρεται σκληρά, άλλωστε την ξέρεις….. Στα τριάντα εφτά μου χρόνια πρώτη φορά βρήκα το κουράγιο να αντιδράσω απέναντι της και τι κέρδισα; Νιώθω συνέχεια φοβισμένη γιατί είναι φανερό πια πως πρέπει να ακολουθώ τις αποφάσεις του άνδρα μου και της πεθεράς μου χωρίς να αντιδράω.
Ο γιος μου δεν με υποστηρίζει καθώς με τον πατέρα του έχουν πολλά κοινά και είναι συνέχεια με το μέρος του. Αντίθετα η κόρη μου είναι το μόνο στήριγμα στη ζωή μου αλλά δυστυχώς εκείνος άρχισε να της συμπεριφέρεται με τον ίδιο απάνθρωπο τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται και σε μένα. .
Όπως καταλαβαίνεις, η ζωή μου είναι ένα μαρτύριο και μόνο εσύ μπορείς να με καταλάβεις. Αυτά είχα να σου πω, χαίρομαι που επικοινωνήσαμε έστω και μ’ αυτόν τον τρόπο.
Με αγάπη
Μαρία

Ομάδα: fivegang
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Τις τελευταίες δύο ημέρες, τα πράγματα στο σπίτι έχουν αλλάξει. Η καινούρια μου δουλειά, πάει πολύ καλά και μ΄έχει κάνει να είμαι πιο αισιόδοξη για το μέλλον το δικό μου και του Γιάννη.
Όλο και περισσότεροι, στρατιωτικοί και κάτοικοι μαθαίνουν για τη δουλειά μου και έτσι οι πελάτες αυξάνονται. Ο Γιάννης πλέον έχει ηρεμήσει καθώς έχει επιστρέψει στο Γυμνάσιο και αρχίζει να πιστεύει πιο πολύ στα όνειρα του.
Έτσι όπως έχουν αλλάξει τα πράγματα προς το καλύτερο, έχει αλλάξει η ψυχολογία μου αρκετά και νιώθω πιο έτοιμη, πιο ολοκληρωμένη και πιο δυνατή για ν’ αντιμετωπίσω το μέλλον. Μπορεί όλα αυτά παλιά να ήταν ένα άπιαστο όνειρο όμως τώρα είναι μια απίστευτη πραγματικότητα.
Εύχομαι αυτό το όνειρο να μη τελειώσει ποτέ…

Ομάδα: Οι ονειροπόλες
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Σου γράφω για να εκφράσω τις σκέψεις και τα συναισθήματα μου. Μετά το ατύχημα και ύστερα από τον χαμό του συζύγου μου τα πράγματα δεν πάνε καλά στην οικογένεια, κυρίως τα οικονομικά μου που δεν είναι όπως πριν. Δυσκολευόμαστε να τα βγάλουμε πέρα γιατί δεν έχει απομείνει τίποτα στο φαρμακείο καθώς τα περισσότερα εμπορεύματα έχουν καταστραφεί. Ο Γιάννης είναι πολύ στεναχωρημένος από τον χαμό του πατέρα του αλλά όσο μπορεί με βοηθάει. Μου ζήτησε να σταματήσει τα αγγλικά για να με βοηθήσει περισσότερο αλλά εγώ δεν τον άφησα. Στεναχωριέμαι που δεν μπορώ να του προσφέρω τα απαραίτητα για την επιβίωση και τη μόρφωση του. Όλοι προσπαθούν να με βοηθήσουν αλλά εγώ δεν δέχομαι τη βοήθεια τους γιατί θα προσπαθήσω να τα βγάλω πέρα μόνη μου. Δεν ξέρω τι θα κάνω…Θα αγωνιστώ για μένα και κυρίως για τον Γιάννη για να μη του λείψει τίποτα και να γίνουν όλα όπως πριν…….

Ομάδα: Χωρίς όνομα
Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Θυμάμαι πριν από πολλά χρόνια, όταν είχε πεθάνει ο σύζυγος μου, ο Λουκάς. Ο θάνατος του με συγκλόνισε αλλά ήξερα ότι έπρεπε να είμαι δυνατή για τον γιο μου, τον Γιάννη. Έπρεπε να τα βγάλω πέρα για μην ανησυχήσω τον Γιάννη. Η μητέρα μου προσφέρθηκε να με βοηθήσει αλλά εγώ αρνήθηκα. Δεν ήθελα να γίνω σαν τη νύφη μου, τη Μαρία που είχε παραδοθεί στην εξουσία της μητέρας μου. Ήξερα ότι η Μαρία είχε χάσει από καιρό την ελευθερία της, κάτι που εγώ δεν ήθελα. Ήθελα να βασιστώ στις δικές μου δυνάμεις και ήξερα ότι μπορούσα να τα καταφέρω. Το οικονομικό πρόβλημα ήταν μεγάλο αλλά και μόνο που έβλεπα τον Γιάννη να ακολουθεί τα όνειρα του πατέρα του με γέμιζε χαρά και αυτοπεποίθηση. Όταν μου είπε ότι ήθελε να σταματήσει τα αγγλικά στεναχωρήθηκα αλλά όταν άρχισε το Γυμνάσιο, ανακουφίστηκα. Μου ήταν δύσκολο να βρω δουλειά γι΄αυτό ζήτησα από τον Μιχάλη βοήθεια. Χάρη στη βοήθεια του άνοιξα ένα πλυσταριό που προς μεγάλη μου έκπληξη είχε μεγάλη επιτυχία. Τα πράγματα είχαν πάρει μια θετική τροπή και ήμουν αισιόδοξη για το μέλλον.

Ομάδα: Thebig 4
Σύμφωνα με τα αποσπάσματα του βιβλίου, η θέση της γυναίκας στα μέσα του 20ου αιώνα ήταν πολύ περιορισμένη. Η γυναίκα αναγκαζόταν να ασχολείται μόνο με τις δουλειές του σπιτιού, η γνώμη της δεν είχε ιδιαίτερη σημασία, κακοποιούνταν πολλές φορές από τον άνδρα της, ο οποίος συνήθιζε να της φωνάζει, να την κατηγορεί, να την εκμεταλλεύεται και γενικά η γυναίκα βρισκόταν στο περιθώριο, καθώς μετά τον γάμο της βρισκόταν στη σκιά του συζύγου, της ευρύτερης οικογένειας του και πολλές φορές μοναδικό της στήριγμα αποτελούσαν τα παιδιά της.
Σήμερα, περίπου 60 χρόνια μετά, η θέση της έχει σταθεροποιηθεί, διεκδικεί τα δικαιώματα της στον κοινωνικό της περίγυρο και η προβολή γύρω από το πρόσωπο της είναι αυξημένη. Η σημαντική αυτή θέση που έχει κατακτήσει δικαιολογείται από το γεγονός ότι μετά από πολλές προσπάθειες, νόμους και διαδηλώσεις έχει καταφέρει να αποκτήσει δικαιώματα, ελευθερία και ισότητα με το ανδρικό φύλο. Όλα αυτά έχουν συμβάλει στην εξύψωση και παράλληλα στην εκτόξευση της θέσης της στον 21ο αιώνα σε σχέση με την κατάσταση που επικρατούσε στο παρελθόν.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή