A' Επεισόδιο-Φύλλα εργασίας



Φύλλα εργασίας
Α΄ επεισόδιο
1η σκηνή
  1. Η Ελένη και οι γυναίκες του χορού βρίσκονται στο παλάτι, όπου ζητούν πληροφορίες για την τύχη του Μενέλαου. Ένα νέο πρόσωπο εμφανίζεται στη σκηνή. Από πού έρχεται; Τι φοράει; Πώς μαθαίνουμε ποιος είναι;
  2. Η εμφάνιση του Μενέλαου ως ναυαγού δε θυμίζει σε τίποτα τον Μενέλαο του μύθου. Ποια εντύπωση σας προκαλεί αυτή η εμφάνιση ενός βασιλιά και πορθητή της Τροίας;
  3. Ο Μενέλαος τότε και ο Μενέλαος τώρα…Είναι τραγικός ήρωας ο Μενέλαος, σύμφωνα με τα χαρακτηριστικά του τραγικού ήρωα;
  4. Ο Μενέλαος είναι ο δεύτερος ήρωας που περηφανεύεται ότι κούρσεψε την Τροία. Ο πρώτος είναι ο Τεύκρος. Ποιες ομοιότητες και διαφορές μπορείτε να εντοπίσετε ανάμεσα στους δύο ήρωες;
  5. Ποιες σκέψεις για τις συνέπειες του πολέμου γεννά η τύχη των δύο αυτών ηρώων;
  6. Υποστηρίζεται ότι ο μονόλογος του Μενέλαου είναι ένας δεύτερος πρόλογος. Ποια στοιχεία του κειμένου στηρίζουν την άποψη αυτή;
  7. Να εντοπίσετε στοιχεία όψεως, ήθους και διάνοιας στη σκηνή αυτή.
  8. Με βάση τα στοιχεία που δίνει ο ίδιος ο Μενέλαος, να γράψετε το βιογραφικό του σημείωμα.
  9. Παρουσιάστε τη σκηνή με τη βοήθεια του προγράμματος ψηφιακών κόμικς http://www.storyboardthat.com/ 
2η σκηνή
  1. Ο Ευριπίδης επιλέγει ως θυρωρό μια γυναίκα και μάλιστα γερόντισσα. Γιατί, κατά τη γνώμη σας, επιλέγεται ως θυρωρός μια αδύναμη γυναίκα; Ποιος είναι ο ρόλος της συγκεκριμένης σκηνής;
  2. Πώς αντιδρά η γερόντισσα στην εμφάνιση του Μενέλαου και πώς δικαιολογείται η αντίδραση της;
  3. Η αντίθεση φαίνεσθαι(μη πραγματικό)-είναι(πραγματικό) ισχύει στη σκηνή αυτή για τον Μενέλαο και τη γερόντισσα. Να εντοπίσετε τα στοιχεία της αντίθεσης στη σκηνή αυτή.
  4. Πώς προωθεί την εξέλιξη της υπόθεσης η αντίθεση αυτή;
  5. Μέχρι τώρα είδαμε τον Μενέλαο στην τραγική του διάσταση. Μήπως στη σκηνή αυτή υπάρχουν στοιχεία που καθιστούν τον Μενέλαο μια κωμική φιγούρα;
  6. Να εντοπίσετε στη σκηνή αυτή στοιχεία όψεως, ήθους, διάνοιας και τραγικής ειρωνείας.
  7. Να παρουσιάσετε σε ένα συνεχές κείμενο τη συνάντηση του Μενέλαου με τη γερόντισσα.
  8. Να σχολιάσετε τη φράση «Τους ναυαγούς κανείς δεν τους πειράζει». Ισχύει κάτι αντίστοιχο στη σημερινή εποχή;
  9.  Παρουσιάστε τη σκηνή με τη βοήθεια του προγράμματος ψηφιακών κόμικς http://www.storyboardthat.com/ 
3η σκηνή
  1. Χωρίστε σε ενότητες τον λόγο του Μενέλαου και δώστε έναν τίτλο σε κάθε ενότητα.
  2. Με ποιο τρόπο προσπαθεί να λύσει ο Μενέλαος τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν μετά τις πληροφορίες της γερόντισσας;
  3. Υποστηρίζεται ότι οι σκέψεις του Μενάλου φανερώνουν άνθρωπο αφελή που φτάνει σε εύκολα συμπεράσματα. Συμφωνείτε με την άποψη αυτή; Σκεφτείτε τι έχει υποστεί μέχρι τώρα ο Μενέλαος.
  4. Ο Ευριπίδης συνήθιζε να κατεβάζει τους ήρωες του από το βάθρο, στους οποίους τους είχε τοποθετήσει το έπος και να τους εμφανίζει με απόλυτα ρεαλιστικό τρόπο ως καθημερινούς ανθρώπους. Αναζητήστε στοιχεία που καθιστούν τον Μενέλαο τυπικό ευριπίδειο ήρωα.
  5. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά μιας εποχής  που αμφισβητεί τους μύθους και τα είδωλα; Εμείς σήμερα ζούμε σε μια τέτοια εποχή;
  6. Αν ήσουν σκηνοθέτης, πώς θα παρουσίαζες τον Μενέλαο;
  7. Να σχολιάσετε τη φράση: «Η πιο μεγάλη δύναμη είναι η ανάγκη»
  8. Με αφορμή την παρουσία του Μενέλαου, διατυπώστε δύο αποφθέγματα που θα μπορούσε να τα είχε πει και ο Μενέλαος.
  9.  Παρουσιάστε τη σκηνή με τη βοήθεια του προγράμματος ψηφιακών κόμικς http://www.storyboardthat.com/ 



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή