Το μαύρο κύμα-Προτεινόμενες δραστηριότητες



 
      ΛΟΥΙΣ ΣΕΠΟΥΛΒΕΔΑ, ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΥΜΑ
  1. Επισκεφτείτε τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις
και απαντήστε στις ακόλουθες ερωτήσεις:
  • Ποιο πρόβλημα παρουσιάζεται στα βίντεο που παρακολουθήσατε;
  • Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι συνέπειες του προβλήματος τόσο στο περιβάλλον όσο και στον άνθρωπο;
  •   Ποιοι ευθύνονται για αυτό το πρόβλημα και ποια μέτρα πρέπει να ληφθούν για την αντιμετώπιση του;
  1. Διαβάστε για το μυθιστόρημα του Λουίς Σεπούλβεδα «Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει» στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.slideshare.net/katerina60/luis-sepulveda και http://5gym-perist.att.sch.gr/ergasies%20mathitwn/sepoulveda.pdf . Στη συνέχεια δείτε τα βίντεο στις ηλεκτρονικές διευθύνσειςhttp://www.youtube.com/watch?v=lpVYCfdJTNo&feature=player_embedded#!  καιhttps://www.youtube.com/watch?v=Y8Y_vapM_8E .
  1. Διαβάστε το κείμενο «Το μαύρο κύμα» στη σελίδα 203 του βιβλίου σας. Το κείμενο χωρίζεται στις εξής ενότητες:
1η ενότητα: «Η Κενγκά.........δηλητηρίαση των θαλασσών»
2η ενότητα: «Η Κενγκά........κουνήσει»
Να δώσετε ένα τίτλο για κάθε ενότητα
  1.  Να παρουσιάσετε με τη βοήθεια του εννοιολογικού χάρτη https://popplet.com/ τα βασικά σημεία του κειμένου(τόπος, αφήγηση, πλοκή, θέμα, ήρωες)
  2. Με ποιες λέξεις ή φράσεις παρουσιάζει ο συγγραφέας τις πετρελαιοκηλίδες που μολύνουν τις θάλασσες;
  1. Να εντοπίσετε με τη βοήθεια των google maps την περιοχή, την οποία βλέπει η Κενγκά, καθώς πετάει.
  2. Πως, σύμφωνα με το κείμενο, η θαλάσσια πετρελαιοκηλίδα οδηγεί σε αφανισμό τους γλάρους;
  1. Με ποιο τρόπο προσπαθεί να σωθεί η Κενγκά  από τον κίνδυνο που την απειλεί; Ποια είναι η σημασία του αρχαιοελληνικού μύθου του Ίκαρου; Διαβάστε στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/mythology/lexicon/crete/page_030.html για το μύθο του Ίκαρου.
  1. Ποιος ευθύνεται για τη μόλυνση των θαλασσών, σύμφωνα με την Κενγκά;  Η Κενγκά καταριέται τους ανθρώπους, εξαιρεί όμως κάποιους. Ποιοι είναι αυτοί; Στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.greenpeace.org/greece/el/ , http://www.wwf.gr/   http://www.arcturos.gr/gr/ , http://www.archelon.gr/  διαβάστε γιατο έργο των οικολογικών οργανώσεων και παρουσιάστε τις κυριότερες δραστηριότητες τους στους συμμαθητές σας.
  1. Στηριζόμενοι σε στοιχεία του κειμένου να παρουσιάσετε την προσωπικότητα της Κενγκά.
  1. Να σχολιάσετε τις τεχνικές της αφήγησης ,τη γλώσσα του κειμένου και τα σχήματα λόγου. Να αναφερθείτε ιδιαίτερα στην τεχνική του ανιμισμού (Η Κενγκά μιλά, σκέφτεται και επικοινωνεί όπως ένας άνθρωπος)που παρατηρείται στο συγκεκριμένο κείμενο.
  1. Να εντοπίσετε τις εικόνες του κειμένου και να τις κατατάξετε σε οπτικές και ακουστικές
Οπτικές εικόνες
Ακουστικές εικόνες



  1. Στην ιστοσελίδα του ψηφιακού σχολείου http://digitalschool.minedu.gov.gr/  στο βιβλίο της Νεοελληνικής γλώσσας της Α Γυμνασίου διαβάστε στη σελίδα 49 ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Λουίς Σεπούλβεδα «Ο κόσμος του τέλους του κόσμου» και προσπαθήστε να βρείτε ομοιότητες ανάμεσα στα δύο κείμενα.
  1. Να δώσετε ένα διαφορετικό τέλος στο κείμενο, αφού διαβάσετε όλο το βιβλίο.
  2. Αφηγηθείτε το απόσπασμα του βιβλίου σας από την οπτική γωνία της Κενγκά.
  3. Ζωγραφίστε μια εικόνα του κειμένου.
  4. Αναζητήστε φωτογραφικό υλικό σχετικό με τη μόλυνση των θαλασσών στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις http://www.google.gr/ και http://www.flickr.com/  και δημιουργήστε ένα πολυτροπικό κείμενο με οικολογικό μήνυμα.
  5. Οπτικοποιήστε το απόσπασμα του βιβλίου σας με την τεχνική του stopmotion.
  6. Παρακολουθήστε το βίντεο https://www.youtube.com/watch?time_continue=479&v=4TmaVtQu29Y για τον γλάρο Ιωνάθαν και αφηγηθείτε το περιεχόμενο του. Ποιο είναι το μήνυμα της ιστορίας;
  7. Με αφορμή την παρακάτω εικόνα να γράψετε μια δικιά σας ιστορία  με θέμα την καταστροφή του περιβάλλοντος.



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή