Σκέψεις του Καρλομάγνου

Οι μαθητές του Β4 γράφουν ημερολογιακές σελίδες του Καρλομάγνου και φτιάχνουν badges με φράσεις του Καρλομάγνου.


Αγαπητό ημερολόγιο,

Ξεκίνησα θέλοντας να επεκτείνω το Φράγκικο Βασίλειο και θέλοντας να δημιουργήσω ένα πανίσχυρο χριστιανικό κράτος. Μεγάλο ρίσκο και σίγουρα ο καθένας θα σκεφτόταν  αν θα τα καταφέρει. Το ίδιο και εγώ! Η μέρα της στέψης μου στην εκκλησία του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη σήμαινε για εμένα πολλά. Από την πλευρά της βέβαια η Βυζαντινή αυτοκρατορία με έκρινε αυστηρά, δεν τους αδικώ. Διασπαστήκαμε σε Ανατολή και Δύση. Διασπαστήκαμε γλωσσικά, πολιτικά και θρησκευτικά. Εγώ όμως ήθελα να είμαστε ενωμένοι για το καλό όλων. Τελικά τα κατάφερα και τουλάχιστον συμβιβαστήκαμε. Ήθελα να συνδυάσω τη ρωμαϊκή παράδοση και τα γερμανικά έθιμα . Όρισα ως έδρα μου την Αιξ-Λα-Σαπέλ. Ευτυχώς υπήρξε οικονομική ανάκαμψη κι στην αγροτική παραγωγή και στο εμπόριο. Προσπάθησα να μην αδικήσω κάποιους κι να τα ελέγχω όλα, όσο πιο καλά γίνεται. Το ξαναλέω ήθελα ενότητα κι ομόνοια κι αυτό συνεχίζω να θέλω κι ελπίζω να υπάρχει και μετά τον θάνατο μου. Βέβαια το μεγαλύτερο κατόρθωμα μου που θέλω να μείνει κι να συνεχιστεί είναι η άνθηση των Γραμμάτων και των Τεχνών δείχνοντας στον κόσμο μια άλλη πλευρά . Νιώθω περήφανος για την ίδρυση της Ανακτορικής Ακαδημίας που νομίζω ότι θα βοηθήσει τον κόσμο κι ειδικά τα παιδιά να μορφωθούν. Θεωρώ την μόρφωση σημαντικό εργαλείο για να προχωρήσουμε στη ζωή μας, όλοι μας, γι’ αυτό και έβαλα τα δυνατά μου σε αυτό το κομμάτι. Όλοι να έχουν δικαίωμα στην γνώση και φυσικά στην τέχνη. Εύχομαι στο μέλλον το έργο μου να με δικαιώσει και οι επόμενοι να υπάρξουν άξιοι συνεχιστές του.

Καρλομάγνος

 
Αγαπητό μου ημερολόγιο,


Σήμερα το πρωί καθώς καθόμουν σε μία έπαυλη στη Ρώμη,  ήρθαν δύο έφηβοι και μου είπαν πως πρέπει να τρέξω και να πάω στο κέντρο της πόλης. Εκείνη την ώρα ξαφνιάστηκα και νόμιζα ότι κάτι κακό είχα κάνει αλλά όσο και αν προσπαθούσα να σκεφτώ δεν μπορούσα να θυμηθώ κάτι. Μόλις έφτασα στο κέντρο της πόλης είδα όλο τον κόσμο μαζεμένο και μπροστά από τον ναό του Αγίου Πέτρου βρισκόταν ο Πάπας που με περίμενε. Ρώτησα τι είχε συμβεί και ο Πάπας δε μίλησε παρά μόνο έκανε με κίνηση με το χέρι του για να πάω κοντά του και με οδήγησε στο εσωτερικό του ναού. Τότε είπε: αγαπητοί μου συμπολίτες, συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ για να στέψω τον Καρλομάγνο αυτοκράτορα της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Δεν πίστευα στα αυτιά του αλλά ήταν αληθινό, ο πάπας μου έδωσε τον τίτλο του αυτοκράτορα. Έχω πολλά σχέδια για το μέλλον: θα αναθερμάνω το εμπόριο, θα αυξήσω την αγροτική παραγωγή, θα επαναφέρω την τάξη και την οργάνωση και θα δημιουργήσω τις προϋποθέσεις για την οικονομική ανάπτυξη της αυτοκρατορίας μας. Φυσικά, υπάρχουν πολλά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπίσω όπως τους πολλούς εχθρούς της αυτοκρατορίας. Φοβάμαι ακόμη πως δε θα μπορέσω να κρατήσω μόνος μου αυτό το τεράστιο κράτος. Αν υπάρξουν εμφύλιοι, πώς θα αντιδράσω; Είναι πολλά που πρέπει να σκεφτώ και πρέπει να βρω λύσεις για πιθανά προβλήματα.


Δικός σου

Καρλομάγνος

 
25 Δεκέμβριου 800


Σήμερα στέφθηκα Αυτοκράτορας του Ρωμαϊκού κράτος από τον πάπα και από αύριο η ζωή μου δεν θα είναι όπως πριν. Από αύριο κιόλας θα βάλω σε τάξη το κράτος. Πρώτον, θα κηρύξω ως πρωτεύουσα την πόλη του Αιξ-Λα-Σαπέλ. Δεύτερον θα οργανώσω τους πολιτικούς και τους διοικητικούς θεσμούς παράλληλα με τον συνδυασμό των παραδόσεων των Ρωμαίων και των Γερμανών. Επίσης, θα βελτιώσω την οικονομία και θα ενθαρρύνω το εμπόριο. Τρίτον και σημαντικότερο  θα επικεντρωθώ στην εκπαίδευση και στην μόρφωση των παιδιών προσλαμβάνοντας λόγιους και δασκάλους. Επιπρόσθετα, θα δημιουργήσω την Καρολίδεια γραφή για την διευκόλυνση της ανάγνωσης και της γραφής. Τέλος, θα προχωρήσω σε εκκλησιαστικές μεταρρυθμίσεις με την προσπάθεια της βελτίωσης της μόρφωσης των κληρικών. Όσο για το μέλλον  της αυτοκρατορίας αυτό που με φοβίζει εκτός από τις εχθρικές επιθέσεις θα είναι η διαδοχή του θρόνου μου καθώς ξέρω ότι δεν υπάρχει κανένας που μπορεί να διοικήσει αυτήν την τεράστια αυτοκρατορία.








Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ 369-529

Η ΑΝΝΑ ΤΟΥ ΚΛΗΔΟΝΑ

Ευριπίδη Ελένη-Β επεισόδιο, 4η σκηνή